Forex Handelslivscykel Pptx


Lär Forex: Livscykeln för en vinnande handel Artikelöversikt: Denna artikel kommer att gå igenom en enda inställning på EURUSD, eftersom den lyckades medan handeln rörde sig i traderrsquos favör. Denna artikel kommer att illustrera inskalning, utskalning och stoppa rörelse i ett försök att hantera risken korrekt i en tung nyhetsmiljö (förra veckan). Handel kan vara en svår sport att behärska. Inte bara marknaderna är oförutsägbara, men kan också, ibland, tyckas nästan som om den mänskliga naturen arbetade direkt mot oss. Den gemensamma rådgivningen till lsquolearn från våra mistakesrsquo kan ofta hjälpa oss att utbilda oss till vad jag inte ska göra, men hur ska vi någonsin lära oss vad vi vill ha, om vi inte har några solide exempel på framgångsrikt hanterade positioner i DailyFX-egenskaperna hos Successful Traders Research Series, Nummer ett misstag som FX Traders gör tar för stor av en förlust när de har fel jämfört med de små vinster som de vanligtvis gör när de har rätt. Denna skillnad är så stor - att även om handlare kunde vinna i 70 fall i vissa parningar, skulle de fortfarande förlora pengar i genomsnitt. Genomsnittlig förlust (i rött) vs Genomsnittlig vinst (i blått) Detta beror på att dessa handlare går in i positioner som är villiga att förlora 2 dollar för varje 1 som de kan få. Förmodligen inte: Mer sannolikt är det faktum att detaljhandlare går in i positioner utan plan - istället förlita sig på sina egna reaktioner för att göra de bästa valen för dem. Så de reagerar. En position rör sig mot dem, och ofta vill de lsquoholda på för bara lite längre för att se om det kommer tillbaka. rsquo Eller kanske de fyndar: lsquoIf det bara rör sig tillbaka till break-even, gör Irsquoll aldrig det igen. handeln flyttar faktiskt för dem, de stänger ofta av det verkliga snabbt rädda för att ge tillbaka vinsten till marknaden. Det finns inget som är nödvändigtvis felaktigt med ovanstående beteende. Itrsquos ganska standard mänsklig natur. Men dessa typer av handlingar kan vara den värsta fienden för dem som vill bli framgångsrika näringsidkare. Därför - utanför handelsstrategin är allt vi verkligen kan kontrollera vår handelshantering. Och det här är den sak som ofta skiljer professionell från amatörhandlare. Det som följer nedan är ett redogör för en enda handel som framgångsrikt hanterades av en näringsidkare när marknaden arbetade för dem. Självklart kommer inte varje handel att fungera lönsamt, men när man handlar defensivt i ett försök att undvika nummer ett misstag som FX Traders gör. Målet är att maximera vinster, samtidigt som de mildrar förlusterna. Jag hade tidigare tagit en kort position i AUDUSD i förra veckans pris Action Setups artikel, letar efter pris att spänna efter att ha mött motstånd. Handeln arbetade inledningsvis för mig och rörde sig i vinst med något mer än avståndet till mitt första stopp. Vilket är vanligtvis en bra sak för mig, eftersom Irsquoll ofta flyttar mitt stopp till Break-Even, tittar på det som en lsquofree handel, rsquo efter att min första risk har tagits bort från positionen. Men strax efter att ha flyttat 45 pips i pengarna började något gå fel: Priset började röra sig upp och mot min position. Det första jag gjorde var att titta på US-dollarn, vilket givetvis är en stor del av AUDUSD-valutaparet och jag märkte att dollarn var inte lika mycket. Faktum är att amerikanska dollar fortsatte att flytta högre vilket borde ha gynnat min AUDUSD-korta position. Men det var inte bra. Det var skadligt. Med mitt stopp vid break-even. Jag blev tröttad av det faktum att jag åtminstone inte skulle förlora på handeln. Men strax efter att ha flyttat 45 pips i pengarna började något gå fel: Priset började röra sig upp och mot min position. Jag märkte också att EURUSD gick mycket snabbt och exponerade den amerikanska dollarstyrkan som jag ville vara på sidan av mycket bättre än den AUDUSD-position som jag tidigare hade gått in några dagar tidigare. Motstånd mot EURUSD med linje ritad 1.3100 Skapad med MarketscopeTrading Station II Och eftersom jag inte längre hade någon inledande risk i AUDUSD-handeln med mitt stopp vid Break-Even kunde jag dra nytta av den EURUSD-svagheten genom att utlösa en kort position. Medan detta fördubblades min exponering i långa US-dollar-positioner, fick min första risk att tas bort från AUDUSD-positionen mig att omfördela dessa pengar i EURUSD. Jag utlöste 12 av min EURUSD-position strax efter att priset hade stött på motstånd vid 1.3100, vilket två gånger redan fungerat som EURUSD-motstånd. Denna typ av prisåtgärdsstöd eller motstånd kan vara viktigt för en näringsidkare: Det visar inte bara oss var marknaden tidigare har svarat på pris, men det visar oss att handlare som placerar handel med faktiska pengar respekterade det priset. Jag ville först testa positionen genom att ange hälften av det totala partiet med försiktig försiktighet för att motståndet fortsätter att respekteras. Jag satte mitt stopp strax över det svänghöjda med en initial risknivå jämförbar med den AUDUSD-position jag tidigare hade placerat (lite mindre än 40 pips). Lite senare på dagen, under den asiatiska sessionen, lade jag till den andra halvan av mitt parti med mitt stopp till samma pris som föregående EURUSD-inträde, eftersom EURUSD hade visat mer respekt för 1.3100 och flyttade ned till 1.3050. Scaling-in när positionen rör sig i vinst Skapat med MarketscopeTrading Station II Och då flyttade marknaden för mig. Jag behöver inte göra något annat än att låta marknaden göra sitt arbete, och jag observerade bara och bestämde när jag ville flytta mitt stopp för att bryta - även på min EURUSD-position. Under tiden flyttade min AUDUSD-position mot mig och gick in i mitt break-even stopp, vilket kan vara frustrerande men oundvikligt. Hade mitt stopp inte flyttats till break-even, skulle priset ha gått till mitt första stopp, vilket medför en förlust på handeln. Istället var jag av AUDUSD utan vinst eller förlust, och jag har en bra vinstbyggnad i min EURUSD-position. När jag hade mitt första stoppavstånd i handeln som en vinst, blev stoppet förskjutet till att bryta jämn igen, titta på EURUSD-positionen som nu en ojämn handelskvot eftersom inget av mitt riskkapital exponeras i handeln längre. Nästa dag och det finns en ännu större vinst i EURUSD, och stoppet flyttas i pengarna för att låsa upp en del av den uppbyggda vinsten. På så sätt, om paret återvänder mot mig, Irsquom åtminstone ut med någon typ av vinst för mina ansträngningar. Vid denna tidpunkt är vinsten mer än två gånger min första riskmängd, så jag börjar planera en skala ut strategi, under antagandet att EURUSD-rörelsen kanske inte varar för mycket längre, särskilt under en tung nyhetsvecka med NFP på skiffer för fredag ​​morgon. Jag bestämmer mig för att ta bort positionen i kvartaler i ett försök att få så många pips ur detta drag som mänskligt möjligt. Jag flyttar mitt stopp djupare i pengarna, låsar upp ännu mer av den uppbyggda vinsten och tar vinst på 14 av partiet med vinst på 110 pips (3 gånger mitt första stoppbelopp). Första skala av EURUSD-position, Stopp justerad djupare i pengarna Skapat med MarketscopeTrading Station II När paret rörde sig längre i pengarna för mig, tar jag en annan 14 av positionen, den här gången med en vinst på 171 pips och lämnar hälften av den totala kvarvarande positionen. Förflyttning till NFP, en 3: e stoppinställning gjordes för att låsa upp nästan 3 gånger min ursprungliga riskbelopp (en vinst på 118 pips var låst upp via det stoppade stoppet). Jag visste att NFP sannolikt skulle generera stor volatilitet, och det skulle säkert kunna avslöja orealiserade vinster i handeln. Men det kan också ge ett mycket större drag, så jag ville släppa handeln eftersom jag fick chansen att göra betydande mer. Den första rushen av NFP var gynnsam för mig. Jag kunde ta bort 3: e kvartalet av positionen efter en snabb körning på ytterligare 10 pips för en total vinst på 183 på den 3: e delen av partiet. Och strax efter NFP började priset springa mot mig: Hela vägen till mitt stopp vid 111 pips från mitt första inmatningspris. Andra och tredje skala ut från EURUSD med Trailing Stop Triggered Skapad med MarketscopeTrading Station II Kommer varje handel att fungera så här Absolut inte, men som en näringsidkare, är det inte vårt jobb att förutsäga framtidshöljet som är omöjligt. Handel handlar ofta om riskhantering än att gissa vilket valutapar som kan göra vad på en given dag. I många fall är handel riskhantering: Maximera vinster och minimera förluster. --- Skrivet av James Stanley För att kontakta James Stanley, vänligen maila InstructorDailyFX. Du kan följa James på Twitter JStanleyFX. För att gå med i James Stanleyrsquos distributionslista, vänligen klicka här. Vill du ha en anpassad läroplan för att gå igenom Trading Education Ta vår Trader IQ quiz och få en hel lektionsplan med många gratis resurser för att utöka din information arsenal. DailyFX ger forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Livscykeln för marknader Talking Points ndash Framtiden är oförutsägbar, men analys kan hjälpa handlare att få sannolikheter till deras fördel. Att matcha den lämpliga strategin med rätt marknadsförhållande kan hjälpa till i denna analys. Nedan förklarar vi de tre primära förhållandena och hur handlare kan närma sig varandra. När en stor del av Förenta staterna får pummeled med rekordbrytande snödragar, är det svårt att komma ihåg att våren ligger rätt runt hörnet. Täcken av snö och islådor ersätts av gröna skott av gräs och sångfåglar som välkomnar en ny och bättre tid. För er som bor i ett behagligt klimat året runt, undrar varför någon kanske vill göra med sådan elände, det är bra eftersom vinterens kalla bara gör värmen på vår och sommar så mycket bättre. lsquoItrsquos bara årstiderna, rsquo som de säger. Itrsquos bara en cykel ett mönster som naturen har arbetat på så länge som människor har roamed denna jord. De flesta levande saker har cykler. Marknaderna har cykler också. Och till näringsidkaren som vill tjäna pengar på marknader är identifieringen av sådana cykler av största vikt. För om vi bär våra vinterjackor, handskar och halsdukar i mitten av sommaren ndash bra, tror vi troligen på en ganska obekväm tid. Och samma sak gäller just nu: Om jag skulle gå utanför i en ärmlös t-shirt, shorts och flip-flops, kommer Irsquod sannolikt att få hypotermi och vara i en mycket dålig tid, minst sagt. Itrsquos identifierar dessa cykler och mönster som gör att vi kan arbeta med dem. Itrsquos precis som Charles Darwin sade: ldquoItrsquos inte den starkaste eller den smartaste av en art att överleva. Itrsquos de som är mest viljaing att adapt. rdquo Om du vill överleva som en näringsidkare, måste du lära dig att anpassa dig. I den här artikeln kommer vi att visa dig hur du gör det. Marknadscyklerna De flesta marknader kommer att uppvisa ett av tre övervägande marknadsförhållanden. Det betyder inte om du analyserar en marknad fundamentalt, eller tekniskt eller andligt, eller genom att konsultera med stjärnorna: Priserna rör sig i olika typer av mönster. Men handlare donrsquot vill bara identifiera dessa mönster de vill använda dem. Genom att identifiera dessa mönster eller lsquostatesrsquo av en marknad kan näringsidkaren mer vältaligt bestämma hur man handlar i den särskilda miljön. De tre stora marknadsförhållandena är trender, intervaller och breakouts som visas nedan. Livscykeln för en marknad skapad med MarketscopeTrading Station II utarbetad av James Stanley Återigen drivs dessa förhållanden eller stater ofta av fundament eller nyheter (eller i fall av vissa områden, en brist på det). Och när en näringsidkare identifierar dessa villkor kan de använda den riktiga strategin att handla på den marknaden. Trenden är Y vår vän Vi pratar om trender och trendhandel mycket på DailyFX. Och det finns en anledning till det: Framtiden är osäker, och när du identifierar ett marknadsförhållande är det till stor hjälp, kommer itrsquos aldrig att arbeta 100 av tiden eftersom saker i framtiden förändras. Genom att identifiera en trend och notera en bias som har funnits på marknaden nyligen kan vi hoppa på det temat så att om det fortsätter kan vi se några lönsamma affärer. Men att handla en trend är lite av en konfrontation. Se, det är inte tillräckligt för att bara säga att lsquote-trenden är upp så Irsquom ska bara köpa it. rsquo Nej, vi vill gå in i trenderna mer effektivt än det. Så, om jag vill köpa en trend, vill jag verkligen göra det så billigt som möjligt, vilket är han övertygad om. Jag vill köpa efter att priset har gått ner. När näringsidkare spekulerar i en trend vill de se till att använda den gamla logiken som wersquove har lärt sig, eftersom vi var alla småbarn: Köp lågt och sälja högt. Men vad är lsquolowrsquo och vad är lsquohigh. rsquo Dessa är relativa termer som är värdelösa till den näringsidkare som inte vet hur de vill definiera sina poster. Vi tacklade detta ämne i djupet i artikeln Hur man bygger och handlar en trendstrategi. På bilden nedan, tagen från artikeln, visar vi dig hur handlare kan se till att närma sig en trendhandelsstrategi med prisåtgärder. Trend Traders vill köpa lågt och sälja högprisåtgärd kan vara enormt fördelaktigt när man handlar i trender, men många nyare handlare kan ha svårt att få tag på det bästa sättet att använda denna typ av analys i sina trendhandelsmetoder. Ett annat alternativ är att näringsidkare använder enkla indikatorer för att definiera trenden och gå in i riktning mot den trenden. Detta kan till och med göras ett steg längre med hjälp av flera tidsramanalyser. Så, till exempel: En näringsidkare kan använda 200-glidande genomsnittet på det dagliga diagrammet. och om priset ligger över det glidande genomsnittet som de letar efter att köpa medan priset är under de vill sälja. De kan sedan gå ner till 4-timmarsdiagrammet för att leta efter MACD-signaler i riktning mot den här trenden. Så om trenden var uppe på det dagliga diagrammet, vill näringsidkaren se MACD över och över signallinjen för en utlösare till en lång position. När MACD kryssar ner och under signallinjen kan näringsidkaren se ut för att lämna positionen och kan se till att skriva in på en annan hausseisk MACD-crossover förutsatt att trenden fortfarande är lsquouprsquo per det dagliga diagrammet. Tyvärr, trender donrsquot varar för alltid. Så småningom blir priserna så höga, eller så låga att nya köpare eller säljare är tveksamma att komma in i marknaden. Detta kan skapa överbelastade eller lsquoback-och-forthrsquo typer av marknader som kan vara skrämmande att spekulera i. Men det finns två sätt att närma sig sådana situationer i första hand, kan näringsidkaren leta efter denna lsquoranginessrsquo att fortsätta leta efter att sälja motstånd, eller att köpa support med förväntan om att priserna kommer att flytta till andra sidan av sortimentet. Vi tittade på olika sätt att göra detta i artikeln, hur man handlar om handel. Än en gång kan prishöjning vara till stor hjälp, eftersom man märker att priserna har varit intervallbundna är en nödvändighet för att kunna spekulera i denna typ av tillstånd i första hand. Nedan visar vi en bild från artikeln Så här analyserar och handlar du med prisåtgärd som illustrerar hur exakt en näringsidkare kan se till att göra detta med hjälp av pris och pris ensamma. Pris Åtgärd Hjälper Traders Se Prisnivåer som har varit viktiga Men varierar, som trender, donrsquot varar för alltid. När ett sortiment bryts upp kommer ett nytt marknadsförhållande att komma. Breakouts är ett av de svåraste marknadsvillkoren att behärska, eftersom de medföljande prisrörelserna kan vara flyktiga, våldsamma och extremt kostsamma om vi befinner oss på fel sida om resan. Vi omfattade hur handlare kan närma sig detta villkor i djupet i artikeln, Trading t he Break. Men breakouts härstammar från intervall. I många fall kommer en nyhet eller någon typ av grundläggande drivrutin att skapa tillräckligt med utbud eller efterfrågan på en marknad så att det tidigare etablerade sortimentet bryts och när det händer kan rörelsen vara massiv. Breakouts kommer från gränser och leder till nya trender Problemet med breakouts är att det kan ta tre eller fyra raster av motstånd för att faktiskt fånga flytta. Så handelsmän brukar vanligtvis rekommenderas att vara ännu mer aggressiva i sin riskhantering av sådana strategier som söker tre eller fyra gånger det ursprungliga riskbeloppet när breakout lyckas. En slutlig notering om livscykelmarknaderna är oförutsägbar, liksom de olika livscykler som de kan uppvisa. Analys är helt enkelt ett sätt att försöka få sannolikheter på vår sida, om än bara en liten bit. Att notera marknadsförutsättningarna och använda lämplig strategi är en nyckelvariabel för att öka effektiviteten i den analysen, men riskhantering är bindningsbindningen som möjliggör långsiktig lönsam handel. Herr Jeremy Wagner täcker detta ämne i djupet i artikeln Risk, mot belöning och om du vill bli bekvämare med det ämnet, rekommenderar jag starkt att klicka på DENNA LÄNK. - Skrivet av James Stanley James finns på Twitter JStanleyFX För att gå med i James Stanleyrsquos distributionslista, vänligen klicka här. Vill du förbättra din FX-utbildning DailyFX har nyligen lanserat DailyFX University som är helt gratis för alla handlare Wersquove började nyligen spela in en serie Forex Videos på en rad olika ämnen. Wersquod uppskattar väldigt mycket feedback eller inmatning som du kanske kan erbjuda på dessa Forex-videor: Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda och ge dig relevant reklam. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår användaravtal och sekretesspolicy. Slideshare använder cookies för att förbättra funktionalitet och prestanda och förse dig med relevant annonsering. Om du fortsätter att surfa på webbplatsen godkänner du användningen av cookies på denna webbplats. Se vår sekretesspolicy och användaravtal för detaljer. Utforska alla dina favoritämnen i SlideShare-appen Få SlideShare-appen att spara till senare, även offline Fortsätt till mobilsidan Ladda upp Logga in Registrera dig Dubbelklicka för att zooma ut 23512555 handelslivscykel Dela denna SlideShare LinkedIn Corporation kopia 2017

Comments

Popular Posts